۱۳۸۹ آذر ۱۰, چهارشنبه

فاجعه ایی دیگر در خلیج فارس

گویی باید عادت کنیم به حوادث پیاپی خلیجی که نام پارس را یدک می کشد. از نامش گرفته تا اعماق قلبش و تا ویرانی زیستگاه چند میلیون ساله جاندارانی که صدها سال ستون اصلی تغذیه در این منطقه بوده اند.
یکبار دیگر بیائید نعمات این دریا را که همچون امانتی در دستان ماست بشماریم و ارزش گذاری کنیم. حیرت انگیز نیست این همه زیبایی و برکت؟ کمتر دریایی در جهان از این همه موقعیت عالی یکجا برخوردار است.
وقتی به آثاری که ما در جواب برکات این دریای مهربان برای او به ارمغان آورده ایم نگاه می کنم چیزی جزء ناسپاسی به چشمم نمی خورد.
دیشب برای ورزش به ساحل پارک غدیر رفته بودم که از دور چشمم به نقاط سفید رنگی که در ساحل می درخشیدند خورد. این نقاط آنقدر گستره وسیعی از ساحل را احاطه کرده بودند که انتظار هر چیزی را می شد داشت جزء انبوه بچه ماهی ها

بسیاری از مردم با تعجب خیره مانده بودند و عده ایی نیز نشسته بر جنازه صدها بچه ماهی مشغول گرفتن عکس پرتره
 شاید روزی دریا از ما بپرسد مگر من با شما چه کردم که اینچنین مستحق بی مهری شدم؟
و شاید آن روز هم باز دهان دره کنیم و جوابی قاطع به او بدهیم!!!!
متاسفانه این تصاویر گویای تمام فاجعه نیست و این تنها بخشی از صحنه دلخراش است.
برای دیدن تصاویر در اندازه بزرگتر بر روی آنها کلیک کنید.